Aussie-Bali-Java - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Marc & Iris - WaarBenJij.nu Aussie-Bali-Java - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Marc & Iris - WaarBenJij.nu

Aussie-Bali-Java

Blijf op de hoogte en volg Marc & Iris

14 Mei 2014 | Indonesië, Legian

Joehoe!

Deze update begint op de dag voor Goede Vrijdag.Wij leven van dag tot dag. 2 dagen op een plek en weer verder plannen. Weten niet eens welke dag van de week het is...laat staan dat we denken aan Goede vrijdag en Pasen! Gelukkig hadden we overnachtingen geboekt voor 2 nachten, maar daarna niet meer. Dus zondag en maandag zat alles vol! Na uren internetten en bellen besloten we maar te gaan camperen. Ook alles vol! Op een na. Nu nog een tent!Gelukkig was zaterdag alles open. Goedkope 2 persoons tent gekocht en yoga matjes. Waren voor $30 klaar!

Wij die tent opzetten...nou niks 2 persoons hoor! Pfff...Zelfs de buren lachten ons uit, haha. Wij ons zelf ook!Maar we hebben het natuurlijk overleefd.

Gelukkig maken we ook nog leuke dingen mee in Hervey Bay.Zo hebben we het met pasen lekker rustig aan gedaan voor de verandering. Lekker over het 10 km lange strand gelopen en even gezond. We hebben ons daar verbaasd over de eb en vloed standen. Niet alleen gaat het water wel 600 meter terug, het is de volgende ochtend ook 1.5 meter hoog! Aan de pierpalen kun je zien dat het soms zelfs hoger komt. Er waren 2 mannen met metaal detectors. Toch even vragen wat ze vinden ; soms troep, vaak sieraden! Of ze het voor de fun doen of het geld? Hij zei; its fun...to make money! We hebben daar ook veel afdrukken van roggen gezien in het zand. Toen we vroeg in de ochtend gingen zwemmen  zagen we ze zelfs nog voor ons weg zwemmen!We hebben lekker burgers op het strand gegeten tot het te donker was. Dan komen er weer honderden mega vleermuizen te voorschijn. Die hangen in de bomen aan het strand. Gek he?!

Na pasen zijn we bij Vic Hislops langs geweest. Veel mensen schijnen hem te haten aangezien hij nogal wat haaien heeft gevangen...en toen vermoord...Maar na een bezoekje aan zijn zelf opgezette museum en filmpjes, denk je daar heel anders over. Ik heb nog nooit op deze manier over haaien gedacht. Hij vangt ze op plekken waar mensen zonder enig spoor zijn verdwenen en vangt daar dan een of meerdere haaien. Soms zelfs nog met lichaams delen erin. Als een jongetje in een rivier wordt gebeten maar het overleefd, vind hij de haai die precies op zn wond passen. Door over bevissing is er geen eten meer voor de haaien. Die gaan dan naar iets anders zoeken. Mensen. Maar heel vaak ook onschuldige dolfijnen, schildpadden of walvissen. Helaas kregen we dat bewijs ook op de video te zien.Hij denkt dat haaien geen bedreigde dier soort zijn en dat de mensen die hun beschermen dat uit eigen overwegingen doen. Nou ik weet niet meer wat ik denk, maar ik kan me goed voorstellen dat veel mensen hem haten/niet begrijpen. Het was een interesante middag. Alles wat hij vangt doneerd hij. De walvissen aan de juiste biologen en het kraakbeen van de haaien worden onderzocht om tegen kanker te gebruiken. Tja.

Onze volgende stop is Rainbow beach.Dit is de plek waar we van 2 km hoogte uit een vliegtuig gaan springen!!! Was echt een super klein vliegtuigje. We pasten er net met zn vieren en de piloot in. Als je op hoogte bent en hij vliegt even rond vergeet je gewoon dat je eruit gaat springen, het uitzicht is zo mooi. Mooi lang strand en veel eilandjes. Tot de deur open gaat en de koude lucht om je oren vliegt. Gelukkig hoef je zelf bijna niks te doen, die man op je rug duwde ons het vliegtuig uit. Al voor we sprongen gilde ik al. Dat konden ze op het strand horen, haha. Het was zooo vet. Je gaat gewoon head first de wereld tegemoet totdat het parachute open gaat. Dan kan je pas echt genieten van het uitzicht en de rust. We hadden een super relaxte strand landing.We hadden de rest van de dag nog steeds de zenuwen van alle adrenaline!!!Filmpjes waren duur, maar die moet je natuurlijk toch hebben! Ze waren ook wel super vet!!!

De volgende dag nog maar even terug naar het strand. Dit strand is namelijk bekend om het gekleurde zand. We hebben natuurlijk een potje gekocht in de souveniers winkel, maar op het strand is het toch anders. Hele hoge zand wanden/duinen in geel, rood, grijs en zandkleur. Heel bijzonder.

De volgende dag zitten we weer voor 6 uur in de bus naar Brisbane.De eerste grote stad sinds Melbourne 2 maanden geleden. Elke keer alleen maar kleine dorpjes gezien met een winkelstraat waar je na 5 min alles al hebt gezien. Geen openbaar vervoer.Het was heerlijk om weer te kunnen eten waar we wilden en niet bij die ene snackbar of pizzaria. Brisbane is een stad met veel neon lichten!

Vrijdag 25 april is het Anzac day. Ze herdenken dan alle veteranen en hebben verschillende activiteiten in de stad. Wij zijn naar de parade geweest. Oude veteranen kwamen langs, sommige lopend maar de meeste in een rolstoel of leger auto. Veel leger spul gezien en veel marcheerbandjes, zelfs doedelzakken kwamen voorbij, maar vooral lange rijen jonge veteranen, mariniers en luchtmacht.Na de lunch liepen we door de Botanic Gardens en gingen we (net als de halve stad) naar de bioscoop op deze werkvrije dag. The other woman was echt een hilarische film! We zijn ook nog even los gegaan op de speelautomaten in de arcade hal.

Zaterdag is natuurlijk weer marktdag. Jan Powerhouse Farmers market. Super leuk. Veel vers groente en fruit. Veel vers en gezond gebakken brood. Allemaal lekkere dingen ook om te proeven. Het gaf ook echt een beetje een boerderij gevoel. Leuke bandje met gezellige muziek en home made ice tea in jampot glazen. Bleek de ice tea man uit Rotterdam te komen! Toen moesten we de hele stad door om aan de andere kant bij de XXXX bierbrouwerij te komen. Een van de bekendste biertjes in Aussie, en lekker. We hebben nog gezellig wat gedronken met een backpacker die nog maar net was aangekomen.

En toen ineens zaten we in Bali!!!! Yeah!!Het is hier vochtig warm. We kwamen om 1 uur aan, dus genoeg tijd om de buurt te verkennen. We verbleven in Kuta. Het toeristen plekje van Bali, aan het strand met luxe tenten en veel clubs.We gingen maar gelijk aan de cocktails tijdens een happy hour. Onder weg naar het strand langs marktjes gelopen en langs een tattoo shop (ik wil er misschien een). Die jonge haalde bier voor ons, we hebben gezellig gehangen en voor we het wisten bracht hij ons naar de vetste club van Kuta!!! Zo gaat dat hier. FEESTEN!Dat kunnen we wel!Even 2 dagen relaxen en het strand verkennen, lekker eten en drinken voor de prijs waar we in Aussie alleen maar noodles en water voor krijgen. Genieten dus.

Voor heel weinig hebben we een prive chauffeur gehuurd voor 2 dagen. Zijn engels is niet geweldig, maar hij kan ons op de plekken brengen die wij willen zien.We hebben olifanten gereden (dat was dan wel duur, zoals veel toeristische atracties. Ze laten de prijs zelfs in dollars zien niet ruphias!)We hebben verschillende tempels gezien. Zijn naar Monkey Forest geweest, met een hoop brutale aapjes. Lokale markten gezien. Vulkanen, bergen en meren gezien. En natuurlijk rijstvelden. We hebben ook een traditionele dans gezien! Super mooie kostuums en rare dans met een verhaal. Na 2 dagen elke dag 10 uur onderweg, was het wel weer even tijd voor rust. We hadden een goedkoop hotel en beetje viezig hotel en besloten daarom maar even luxe te doen. Dat is nog steeds goedkoper dan een Aussie hostel! We hebben genikst, winkels bekeken, terassjes bezeten en in de zee met hoge golven gezwommen.Tijdens een diner aan het strand rakten we aan de praat met een Aussie stel achter ons. Super gezellig. Wonen helaas in het westen, maar mogen altijd komen logeren. Marc kreeg zelfs nog een Aussie bier boek wat de man aan het lezen was. Met persoonlijk bericht erin!

Wij genieten hier dus, en er is nog een hoop te doen dus Java slaan we lekker over.

Tot zover voor dit verslag!

Kusjes

• 14 Mei 2014 - 15:22

Mam:

dear travelers dit is ongelofelijk, jullie beleven meer in 6 maanden dan eenieder in zijn hele leven, het doet ons goed om te lezen dat jullie zoveel leuke dingen meemaken, prachtige foto's, ben benieuwd of jullie gegroeid zijn, in de lengte en/of breedte, mail volgt asap,
    kus mam en pap.