De aller-allerlaatste!! - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Marc & Iris - WaarBenJij.nu De aller-allerlaatste!! - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Marc & Iris - WaarBenJij.nu

De aller-allerlaatste!!

Blijf op de hoogte en volg Marc & Iris

22 Juni 2014 | Australië, Greenwich

Hallo daar!

Ja ja! Dit is echt de laatste!

Wij zijn intussen weer in Sydney, waar we het koud hebben. Het was 15 graden, maar het word nu wat zachter; 19 graden...Dat is wel even wat anders dan de 30+ graden van Bali.

Bali was super! Het was echt vakantie vieren. Niksen, naar de spa gaan, bruin bakken, "surfen", lekker eten en feesten op het strand.Er zitten daar alleen maar Aussies, het is voor hun ook maar een paar uurtjes vliegen (3 als ze uit Perth komen). Met sommige hebben we echt wel lol gehad. Met Jackson zijn we bijvoorbeeld gaan vissen in een traditionele vissersboot.

Maar ook de locals zijn je vrienden. Ze leren je Indonesische woorden, weten de beste lokale eettentjes en vertellen je de echte waarde van dingen zodat als je het koopt je niet word opgelicht.

Voor ons 6 jarig bestaan (23 mei) had Marc een BBQ op het strand geregeld. Hij is naar een lokale vismarkt gegaan en heeft garnalen, red snapper en 2 mega tonijnen gehaald! Onze lokale vrienden zorgde voor het vuur, de marinade en rijst. Dat was smullen met zn allen. En vlak voor middernacht nog even een lampion aangestoken die heel ver en hoog kwam.

Dan komt de dag dat we helaas weg moeten...Of toch niet...!!!Na 3 uur vertraging vertelden ze ons om 3 uur snachts dat we niet meer zouden vliegen! Iemand had het personeel mishandeld. Marc rennen en voordringen bij de bali waardoor we maar 2 uur hoefde te wachten voor we naar een hotel werden gebracht. Een goed hotel op hun kosten met super ontbijt! Marc had ook nog even geregeld dat we niet een paar uur later weer naar het vliegveld moesten, maar 3 dagen later. Hotel dan wel op onze kosten en een boete vanwege het verlopen van ons visum. Geeft niet! Hierdoor konden we de volgende dag dus wel schieten. Ze hadden namelijk alleen plek op de 29e! Ik voor het eerst met een echt wapen geschoten!!! De volgende dag komen we weer op het strand. Iedereen verbaasd. Elke verkoper van wat dan ook weer precies wanneer je weggaat en waren blij om ons (of ons geld) weer te zien.

Op de dag van ons tweede vertrek ontmoeten we een aantal Aussies die hier zijn voor een bruiloft. We hebben gelachen en de mannen nodigde ons uit voor hun bachlor party op het strand morgen. Wij zeiden dat we helaas vanavond zouden vliegen. Of toch niet.....Aswolk van een vulkaan had bijna al het vliegverkeerd plag gelegd. Sommige maatschappijen vliegen, maar die van ons natuurlijk niet! Alleen word nu niks vergoed, maar we zijn wel lekker op het feest!
Op het strand aangekomen, krijgen we meteen een lachkick! 30 mannen, waarvan de helft prof bodybuilder, in roze jurken, roze brillen en bloemetjes in hun haar. Heel dronken en vrijgevig met de tasergun! Na het strand sleurden ze ons mee naar een club voor cocktails.

Helaas moesten we om 20:30 de taxi in, want vannacht gaat onze vlucht wel. Alleen die landde niet in Brisbane, maar in Gold Coast. Het is ook altijd wat he...We sliepen in Coolangatta, een klein dorpje, maar wel met een groot feest! Zodra we het centrum in gingen leek het wel of we terug gingen in de tijd!Alles en iedereen was om getoverd naar de jaren 50 & 60. Auto' s inbegrepen! Wat een spektakel. Zooo leuk. Niet alleen de vrouwen, maar ook de mannen waren naar de kapper geweest. Vanwege de drukte en hoge kosten voor overnachtingen konden we daar helaas niet blijven. En ook niet naar Byron Bay! Daar had ik zo naar uit gekeken en iedereen adviseerde ons ook om daar heen te gaan. Dus kwamen we na een 15 uur durende busrit aan in Sydney.

Wij houden wel van Sydney. Hier gaan we nog een aantal wandelingen doen en voetbal natuurlijk! Wel om belachelijke tijden. 5 uur in de morgen en 2 uur s nachts! Maar wij zetten de wekker wel hoor. Na onze (verrassende) overwinning van Spanje, besloten we om dat maar in de kroeg te vieren terwijl Aussie tegen Chilli speeld.Om 8 uur iedereen aan het bier. En ondanks dat Aussie verloren heeft hebben we nog de hele dag lol gehad met onze nieuwe Aussie kroeg vrienden. Die zien we als het goed is straks weer voor OZ- NL. Zal wel weer gekke boel worden!

Wij landen 25e om 10 uur!

Over and out!

• 22 Juni 2014 - 19:50

Mam:

hallo lieverds,

wat is het snel gegaan,afscheid in de trein en een welkom op schiphol, half jaar is zo voorbij.
    looking forward to see you woensdag, heb je ergens een sleutel van je huis, kan ik je spullen brengen.
    anyway lunch in slenaken woensdag,

liefs, mam.

• 25 Juni 2014 - 16:38

Benny Plaisier:

Welcome home!! Heb genoten van jullie verslag en was zo nu en dan best een beetje jaloers.... Ben benieuwd water nu gaat gebeuren !!! LOL, Ben