Van alles en nog wat! - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Marc & Iris - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat! - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Marc & Iris - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat!

Blijf op de hoogte en volg Marc & Iris

06 Februari 2014 | Australië, Greenwich

Hallo lieve volgers!

Weer even een update over van alles en nog wat.Vorige week donderdag zijn we met een luxe en snelle ferry naar Watson Bay geweest. Daar zijn we naar een Head gelopen met mooi uitzicht, cliffs en een oude vuurtoren (zie foto 1 &2)
Toen zijn we langs grote en mooie huizen gelopen tot aan Nielsen Park en Shark Beach (zie foto 3). Nielsen Park is weer een mooi stukje natuur gewoon langs de haven. Water is overal heel helder. Het net is dus nodig om de haaien buiten te houden. Shark beach is niet ver van de cliff en de vuurtoren vandaan en dat is open zee MET haaien.Op de terugweg kregen we een lift van weer zo een super aardige OZ'er ( gelukkig want we hadden geen zin in dat eind terug lopen).Voor we weer op de ferry stapte voor de terugweg hebben we een drankje gedronken met prachtig uitzicht aan het water (zie foto 4).

Paar dagen later zijn we naar Parramatta Park geweest. Daar hebben we langs de rivier door het park gelopen. Zo zit je naar parkieten en kakatoes te zoeken in de bomen, en zo kijk je ineens DUIZENDEN grey headed flying fox vleermuizen in hun gezicht. Zo groot als Batman!! Of als ik niet overdrijf zo groot als  onze Nederlandse meeuwen. Zie foto 5 en deze link https://www.youtube.com/watch?v=DScFoMymEC8 ) In de avond zijn we het centrum in gegaan voor de Twilight Parade om het Chinese nieuwjaar te vieren. Allemaal mooie draken en vuurwerk en paarden natuurlijk aangezien het het jaar van het paard is (zie foto 6,7,8 en deze link https://www.youtube.com/watch?v=k2SfYEOfoqU )

Naast stoere Jetboat Rides doen we soms ook weleens wat culturele dingen hoor. Zo hebben we The Austrlian Museum ff gecheckt (foto 9). Alles over OZ vind je hier. Van Aboriginals tot Dino's en skeletten naar wilde dieren en allerdaagse achtertuin dieren (foto 10,11,12).Voor nog meer cultuur zie foto 13,14,15. Dat is het Queen Victoria Building met 2 zeer oude en mooie klokken. En een mega groot shopping centre. Toen we ondergronds gingen winkelen zijn we echt verdwaald. Toen we weer op straatlevel kwamen waren we echt heel ergens anders en moesten we 20 min terug lopen!

Na 2 uur en een kwartier trein en ferry zijn we gister ochtend aangekomen op Bundeena dat deel uitmaakt van het grootste park van Sydney ; Royal National Park. Voor we bij het park aankomen zien we de grootse Kookaburra/lachvogel die we tot nu toe hebben gezien en hij gaf een goede fotoshoot weg, close up! Foto 14. We zijn langs de kust gelopen (foto 15,16), en toen weer land inwaarts naar mongrove moerassen (foto 17). We zijn zelfs een hert tegen gekomen op foto 18. Het was een pittige wandeling over een "pad", waarvan we een stukje voor jullie hebben gefilmd met de gopro! https://www.youtube.com/watch?v=l1nDdBYyFSI

Zo jullie weer up to date! Voor ons hier nu bed tijd!

• 06 Februari 2014 - 11:55

Je Pap En Mam:

prachtig verslag heel leuk vooral de foto's kus je pap en mam

• 06 Februari 2014 - 16:17

Thea:

Hoi Marc,

Ik schrijf even voor oma zodat ze ook deze mail automatisch krijgt.
    Hele mooi foto's en leuk geschreven, jullie hebben weer heel veel gezien.
    Wanneer stappen jullie op de bus?

Gr.Ma