Melbourne! - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Marc & Iris - WaarBenJij.nu Melbourne! - Reisverslag uit Glen Iris, Australië van Marc & Iris - WaarBenJij.nu

Melbourne!

Blijf op de hoogte en volg Marc & Iris

14 Februari 2014 | Australië, Glen Iris

Hallo daar,

Melbourners hier!
Na een comfortabele, maar toch lange busrit, zijn we weer 950 nog wat km verderop in Melbourne.

Heel mooi slaapplekje dankzij PJ!
Lekker luxe en een volle koelkast (ook met bier!) De eerste dag niet veel gedaan. Beetje uitpakken en rusten.

Tweede dag zijn we naar de Melbourne Zoo geweest. Een van hun grootste atracties. Dat snap je pas als je er bent geweest! Groot en mooi. Mooie verblijven en hele leuke dieren en shows. We waren naar de zeeleeuwenshow en de hippo gaf ook een showtje weg. Verder hadden we mazzel want de olifanten waren aan het zwemmen, moeder en baby. De kleine was lekker aan het spelen. Soms helemaal onder water en dan zag je alleen zijn slurf boven komen om te ademen. Je kon in het verblijf van de ringstaartaapjes lopen en ook door een vlinder verblijf lopen. De vlinders komen gewoon op je zitten!

De derde dag gingen we opzoek naar koala' s op French Island. Heel erg afgelegen eiland. Alsof je terug gaat in de tijd. De wandelroute die we ingedachte hadden bleek te lang ( we moesten wel de laatste ferry hebben van 5 uur). Desondanks hebben we veel koala's gezien dankzij mij. Want het wedstrijdje " wie het eerst de koala ziet" eindigde 6-0 voor Iris.

Dag 4 zijn we door Nicolas naar de stad gebracht. Langs parken gereden en hij heeft uitleg gegeven over cricket en voetbal hier. Helaas is het cricketseizoen afgelopen, naar een wedstrijd gaan in het mega grote stadion stond wel op onze lijst...
In de stad hebben we een oude gevangenis bezocht waar ze vele boeven vroeger hebben opgehangen. Waaronder Ned Kelly een ware legende hier. We zijn zelf ook opgesloten door een strenge sargeant. De Queen Victoria Market was open savonds. Heel leuk. Beetje vintage en hippie, met wel 20 eettentjes van verschillende culturen en leuke bandjes en buikdansers!

Dag 5, gister dus, hebben we gepicknickt in de Botanic Gardens en er door heen gelopen. Zoooo grooot. We hebben maar de helft gezien. Ze vieren hier nog steeds het Chinese nieuwjaar. Er was een 100 meter lange draak opgezet met live Chinese muziek en mannen met trommels.

Vandaag Valentijnsdag. Onze eerste rustdag.
Jullie ff updaten en wij ff opladen.

Kusjes

• 15 Februari 2014 - 22:38

Sjaan:

Jullie zijn lekker bezig daar! Mooi om het zomallemaal te lezen!!
    Geniet er maar weer van.

Liefs van ons J Y B N